Willyberger.reismee.nl

Istanbul

Het is weer zo ver. Na 6 maanden hard werken en een weekendje afscheid nemen van de familie etc ben ik dan vanmorgen vertrokken. Met Turkish Airlines. En daar was het net zo goedkoop om enkele dagen in Istanbul te blijven dan om rechtstreeks door te vliegen naar Mumbai. De keuze was dus snel gemaakt.

Vanmorgen om 5.45 of daaromtrent opgestaan, douchen, ontbijten en broodjes voor onderweg gesmeerd. Kwestie van de frigo leeg te krijgen en de eerste dag wat goedkoper te reizen. Op onze Nationale luchthaven kost een koffie 4.30 Euro en ik ben allergisch voor koffie van 4.30. Voor broodjes die nog duurder zijn ook trouwens.

Om 6.49 de bus naar Genk Station genomen en dan verder per trein tot Zaventem. Ik was mooi op tijd en tot mijn groot genoegen waren de plaatsen aan de nooduitgang nog niet bezet. ZO'n 1,5 meter beenruimte, het had slechter gekund.

Na een oneventvolle v lucht rond 16.30 lokale tijd (het is hier een uur later) geland, redelijk wat tijd verloren aan de immigratie en dan met de metro naar het centrum. Ik heb een hostel genomen op enkele honderden meters van de Aya Sofia en het Topkapi, vlak aan de Bosporus.

Na incheken en opfrissen had ik nog net de tijd om rond zonsondergang een mooie wandeling te maken langs de Aya Sofia en het Topkapi paleis, rond het paleizencomplex van de Bosporus naar de Gouden Hoorn. Morgen staat een bezoek aan het Topkapi paleis en de grote moskeeën + een uitgebreide wandeling op het programma.

Nu is het tijd voor pasta. Voor 7 euro krijg je hier een bed, ontbijt en 's avonds pasta. Daar ben ik allerminst allergisch voor.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!