Willyberger.reismee.nl

Eerste Indrukken

De vlucht van Brussel via Cairo naar Addis Ababa is voorspoedig verlopen. Addis lijkt erg veel op de andere derde wereld steden in Azi'e met dit verschil dat er bijna geen moto's te bespeuren zijn. De nieuwe middenklasse is hier blijkbaar nog niet zo ver ontwikkeld dat ze zich zoals in Zuid Oost Azi'e een Honda of Suzuki kunnen permiteren. Auto's genoeg anders, tweedehands Japanners en de taxi's zijn bijna allemaal stokoude Lada's, een overblijfsel van de Derg, de communistische periode. Mengistu de grote 9en officieel democratische) leider is onlangs gestorven maar zijn foto is nog nadrukkelijker aanwezig in het straatbeeld dan die van Ceaucescu destijds in Roemeni'e.

Vooral het nationaal museum was interessant, met in de kelder Lucy en al de andere vondsten van vroege hominiden hier in Kenia. Verder laten de mensen en de stqd een positieve indruk, het eten valt geweldig mee (hun interpretatie van Europees eten dan, ik zal de komende weken i het binnenland nog genoeg aangewezen zijn op lokale kost). Verder valt er nog niet veel te melden, ik ben dan ook nog maar 1 dag onderweg. Morgen naar Bahir Dar bij Lake Tana aan de bronnen van de blauwe Nijl.

Tot schrijfs

Lut Baeten

Goed zo Willy en...hoe meer binnenlandse kost hoe beter voor de fitnes achteraf!!

Keniaanse fossielen tonen hominide diversiteit
Homo habilis de ander aan Homo erectus, zo...goed gekeken Willy? Enige herkenbaarheid gevonden?

Willy Berger

Kijk ook eens op Facebook, daar zet ik dikwijlder korte berichten en foto's (nog niet, misschien morgen)

lut.baeten@skynet.be

Jouw foto's 'Instanbul bij valavond' bekeken Willy.
Mooi, maar om er van te genieten moet je er toch zelf
bij zijn (.....donker!!!)